dinsdag 5 januari 2010

Becoloth Pokertoernooi

globale omschrijving.

Opdrachtgever: Bar Becoloth.

Opdracht en rol: Het organiseren van een pokertoernooi voor ongeveer 50 deelnemers. Ik was hierbij de leider van de organisatie.

Verloop opdracht: Zowel de voorbereiding als het toernooi zelf zijn zeer succesvol verlopen. Alles is verlopen zoals ik had gepland, dit had veel positieve reacties tot gevolg.

De ontwikkelde competenties:
1: inzet. (niveau 3)
2: plannen en organiseren. (niveau 2)
3: verbeeldingskracht. (niveau 2)
4: initiatief. (niveau 3)
5: samenwerken. (niveau 3)

Competentie: Inzet.
(S)ituatie: We organiseerde het toernooi 28 december wat dus een drukke tijd was en hadden slechts 3 weken om alles te regelen. Ik moest veel zelf doen, vooral in de voorbereiding.

(T)aken: Er werd van mij verwacht dat ik de deelnemers zou informeren, en hiervan een lijst zou samen stellen. Vanuit dit aantal deelnemers konden we een dag opbouwen waarin ik vertelde wat er moest gebeuren. Op de avond van het toernooi ben ik continu van alles aan het regelen geweest om alles in goede banen te leiden.

(A)ctie: De acties die ik zo direct heb begaan zijn het informeren en aanmelden van de deelnemers. Het opbouwen van de zaal. Het toernooi in goede banen leiden door als een pokertoernooidirecteur op te treden.

(R)esultaat: Ik heb veel positieve reacties ontvangen over dat het een geslaagde avond was en professioneel aangepakt. De avond is zonder problemen verlopen en alle deelnemers hebben rustig kunnen doen waar zij voor kwamen.

(T)erugblik: De positieve reacties heb ik zowel ontvangen van mijn opdrachtgever(s) als van de deelnemers. Een volgende editie van het toernooi ligt al in het vooruitzicht. Dit zegt mij dat ik goed en professioneel werk heb geleverd.

Competentie: Plannen en organiseren.

(S)ituatie: 3 weken voor aanvang hebben ik en de opdrachtgever de datum vastgesteld wanneer het toernooi zou plaats vinden. Ook de dag van de opbouw werd vastgesteld.

(T)aken: Mijn taak was het benaderen, informeren en vastleggen van de deelnemers. Dit alles voor een bepaalde datum zodat we wisten hoeveel deelnemers er zouden zijn. Ook bij de opbouw zou ik aanwezig zijn en bepalen wat er moest gebeuren.

(A)ctie: Ik heb via mondelinge communicatie maar vooral via mailen de deelnemers tijdig geïnformeerd en benaderd. Sommige gaven lang geen reactie en die heb ik persoonlijk telefonisch benaderd. Ik had mede de planning gedaan voor de deadline voor het inschrijven en de datum voor de opbouw.

(R)esultaat: Tijdig wist ik hoeveel deelnemers we zouden hebben. Ook de opbouw hadden we van te voren al gepland en dit kwam goed uit omdat het behoorlijk wat werk bleek te zijn.

(T)erugblik: Omdat ik een goede planning had gemaakt zijn we niet in tijdnood gekomen. Door de duidelijkheid over het aantal deelnemers kon de opbouw ook zonder problemen verlopen.

Competentie: Verbeeldingskracht.

(S)ituatie: Mijn opdrachtgever wilde dat ik wat organiseerde en bij mij kwam het idee voor een pokertoernooi. Hoe ik dit wilde gaan doen en hoe ik hiervan wat unieks wilde maken moest ik over brengen naar mijn opdrachtgever. Toen ik dit had verteld had deze een duidelijk beeld van mijn bedoeling.

(T)aken: Als organisator mocht ik zelf invulling geven aan de opzet van het toernooi. Je hebt verschillende vormen van een pokertoernooi. Ik ging voor het niet hele bekende ‘bounty concept’. Wat wil zeggen dat elke speler een bedrag waard is. Dit heb ik uit moeten leggen aan de deelnemers en opdrachtgever.

(A)ctie: Ik heb dit concept uitgelegd via mondelinge communicatie maar ook via een vakkundige mail gericht aan de deelnemers en opdrachtgever. Op de avond van het toernooi heb ik deze uitleg nogmaals herhaald.

(R)esultaat: Veel positieve reacties kwamen er binnen van deelnemers die het concept goed begrepen en er enthousiast over waren. Ook de opdrachtgever wist na mijn uitleg duidelijk wat de bedoeling was.

(T)erugblik: Persoonlijk ben ik tevreden over de manier waarop ik uitleg heb gegeven. En hoe ik het concept en het plan van de avond heb weten over te brengen op de opdrachtgever. Deze werd duidelijk enthousiast na mijn verhaal.

Competentie: Initiatief.

(S)ituatie: De opdrachtgever vroeg aan het personeel om wat te organiseren voor vaste klanten. Het moest wat anders zijn dan een standaard optreden.

(T)aken: Ik heb de taak als organisator van een pokertoernooi op mij genomen.

(A)ctie: Met mijn idee ben ik op mijn opdrachtgever afgestapt en deze kon zich in mijn idee voor het pokertoernooi vinden. Waardoor mijn opdracht werd het organiseren van een pokertoernooi voor ongeveer 50 personen.

(R)esultaat: Een geslaagd toernooi waarin ik mijn goodwill heb getoond tegenover mijn opdrachtgever en heb laten zien wat ik in mijn mars heb.

(T)erugblik: Het resultaat was zeer goed volgens de opdrachtgever. Ook persoonlijk is het initiatief nemen om wat te organiseren en met eigen ideeën komen zeer goed bevallen. Nu heb ik de mogelijkheid om vaker een eigen idee uit te kunnen werken bij deze opdrachtgever.



Competentie: Samenwerken.

(S)ituatie: Het pokertoernooi zou volgens mijn idee uitgevoerd worden maar ik had wel wat hulp nodig. De opdrachtgever, en wat vrienden en collega’s.

(T)aken: Het voorbereidingstraject hebben ik en de opdrachtgever gedaan. Bij de opbouw en de avond van het toernooi kwam er hulp van vrienden en collega’s.

(A)ctie: Tijdens de voorbereiding gaf ik aan de opdrachtgever aan wat er aan drinken en eten geregeld moest worden. Op de dag van de opbouw gaf ik de medewerkers aan wat zij moesten doen om de zaal op te bouwen volgens mijn beeld. Tijdens de avond zelf waren een paar kleine dingen nodig. Ik gaf ieder een taak die men met plezier volbracht en geen problemen mee had. Totaal hielpen er naast mij en de opdrachtgever nog 4 medewerkers extra mee.

(R)esultaat: Het resultaat van de samenwerking tussen mij en de opdrachtgever is dat er waarschijnlijk een volgend toernooi komt. De medewerkers van het vorige toernooi hebben al aangegeven ook nu weer te willen helpen. Het belangrijkste resultaat voor mij persoonlijk is dat ik nu vaker wat kan organiseren bij deze opdrachtgever.

(T)erugblik: De samenwerking is zeer goed verlopen. Iedereen die eraan mee heeft gewerkt is positief en staat al klaar om te helpen bij een volgend toernooi. Ik heb geleerd dat je taken moet verdelen en je medewerkers tevreden moet houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten